Dusler Sokagi
Üye Girişi | Üye ol | Üye Arama | Üyelik Problemleri
Ana Sayfa
Sen ne yapiyorsun ?
Nostalji arama:
Toplam Cevap: 35
Ana Sayfa >> Nostalji >> Sağlık ve bakım >> DOĞANIN GÜCÜ
Sayfalar: Önceki  1, 2, 3, 4  Sonraki
Yazar DOĞANIN GÜCÜ
meryem--ÖFKEM, HÜZNÜ
Mesajlar: 8328



FESLEĞEN
Fesleğende bulunan flavonoidler hücresel anlamda koruma sağlamakta, çalışmalar bu bileşiklerin kromozomların radyasyon ve serbest radikallerden zarar görmesini engellediğini göstermektedir. Öte yandan istenmeyen bakteriyel gelişimi de önleyebilmektedir.
Fesleğen yapraklarından elde edilen esansiyel yağların sık kullanılan bazı antibiyotiklere direnç gösteren patojen bakterilerin üremesini yavaşlattığı gözlenmiştir. Ayrıca anti-romatizmal etkisi ile dikkat çekici sağlık faydaları vardır. İçeriğindeki öjenol ile iltihap artırıcı bazı enzimlerin aktivitesini azaltma özelliği göstermektedir. Yüksek beta karoten içeriği ile antioksidan aktivite gösteren A vitaminin zengindir.

25-04-2007 12:06
meryem--ÖFKEM, HÜZNÜ
Mesajlar: 8328





Üzüm Çekirdeği Mucizesi

O birçok hastalığı iyileştirebilir, ama kan damarlarını güçlendirmede ve damarlarda varis oluşumuyla mücadelede bir benzeri yoktur. Cinsel isteği artırır. Cilt kırışıklıklarını önler. Aspirin den daha etkili kanı sulandırdığı kanıtlanmıştır. İçindeki yüksek orandaki liften dolayı bağırsakların düzenli çalışmasını sağlar.

O başınızdan ayaklarınızın ucuna kadar her bir dokuyu kanla besleyen, incecik kılcal damarlardan, geniş atardamarlara ve toplardamarlara kadar, o karmaşık ve harikulade kan damarları ağı sizin yaşam hattınızdır.

Bu kan damarlarının bütünlüğü ve gücü, kalbinizin düzgün işleyişiyle birlikte, sağlığınızı ve yaşamınızı Sürdürebilmeniz için, tartışılmaz biçimde en önemli etkenlerdir. Eğer kan damarları yaşlanır, hastalanır, zayıflar, İncelir ve kan sızdırırsa, sağlığınız tehlikede demektir. Eğer oksijeni taşıyan kan düzgün bir biçimde akmıyorsa kalp kasınız hasar görebilir. Beyin hücreleriniz ölebilir yada iyi çalışmayabilir, bacak kaslarında kramplar ve dolayısıyla sancı olabilir ve görme gücünüz azalabilir. Eğer bir kan damarı sızdırıyorsa ya da yırtılırsa, bir beyin kanaması veya felç geçirebilirsiniz, yada kılcal damarlar cildinizin yüzeyinde belirebilir. Diş etleriniz ve burnunuz kanayabilir; bacaklarınızda varisler çıkabilir. Geçirgen kan damarlarından sıvı sızıntısı olabilir ve buda şişkinliğe ve ödeme yol açabilir.

25-04-2007 12:16
meryem--ÖFKEM, HÜZNÜ
Mesajlar: 8328



Köri ve Çay Kilo Düşmanı



Baharatların, vücut ısısı yaratan bir doğal yağ yakma süreci oluşmasına yardımcı olduklarını belirten bilim adamları, yeşil ve siyah çayın da metabolizmayı hızlandıran benzer bir etkileri bulunduğuna işaret ediyorlar.

Hollanda'nın Maastricht Üniversitesi' nde fareler üzerinde yapılan deneylerde, özellikle karabiber, kişniş, zerdeçal, kırmızı biber, kimyon, zencefil ve soğanın bu sürece büyük etkisi olduğu tespit edildi.

25-04-2007 13:05
Yabancı..


26-04-2007 19:42
BAHAR
Mesajlar: 80

MERYEM İLGİNDEN DOLAYI SANA ÇOK TEŞEKKÜR EDERİM CANIM:

26-04-2007 22:11
meryem--ÖFKEM, HÜZNÜ
Mesajlar: 8328

Dereotu!

inek sutunde 117 miligram kalsiyum
bulunurken, dereotunda bu oranin 208 olmasi,
dereotunun sutun alternatifi olarak
gorulmesine neden oluyor.

İstanbul Universitesi Cerrahpasa Tip Fakultesi
Cocuk Bolumu Metabolizma ve Beslenme
Bilim Dali Baskani Prof. Dr. Ahmet Aydin,
sutun alternatifinin dereotu oldugunu soyledi.

Adana Otizm Dernegi’nin duzenledigi
'Otizm Hastaligi’nin Tedavisi ve Beslenme’ konulu
konferansta konusan Prof. Dr. Ahmet Aydin,
sutun kalsiyum bakimindan en zengin besin
olmadigini belirterek,
“Dereotu sutten daha fazla kalsiyum iceriyor.
inek sutunde 117 miligram kalsiyum bulunurken,
dereotunda bu oran 208’dir.

Ayrica dereotu magnezyum ve potasyum bakimindan
zengin olmasi bakimindan da kemik sagligina daha
faydalidir” dedi.
Prof. Dr. Aydin, dunyada en cok sut tuketen ulke olan
ABD’de, yine dunyada en cok osteoporoz rahatsizliginin
oldugunu bildirdi.
Prof. Dr. Aydin, cocuklarin ve anne- babalarin kemiklerinin
kuvvetli olmasi icin mutlaka dereotu tuketilmesini onerdi.

İsvec’te yapilan bir calismada 50- 85 yaslarindaki
menopoz sonrasi kadinlarda sut tuketimi fazlaliginin
kiriklari azaltmadiginin saptandigini kaydeden
Prof. Dr. Aydin, soyle konustu:
“Benzer sekilde ABD’de hemsireler uzerinde yapilan
arastirmada gerek sut, gerekse sut disi kalsiyum tuketimi
fazlaliginin kalca kiriklarini azaltmadigi tespit edilmistir.
Cocuklarinizin ve kendinizin kemiklerinin kuvvetli olmasi
icin mutlaka dereotu tuketin.
Dereotundaki magnezyum ve kalsiyum kemik gelisimi icin
oldukca onemli bir mineraldir.
Her memelinin sutu kendi yavrusunadir.
5- 6 milyon yillik insanlik tarihinin
sadece son 10 bin yilinda insanlar baska memelilerin
sutunu icmislerdir.

Kendi annelerinin sutunu ise sadece hayatlarinin
ilk 2 yilinda emerler, daha sonralari hic sut tuketmezlerdi.
Fosil incelemeleri, tas devri insanlarinin
kalin ve kiriga direncli saglam kemiklerinin oldugunu
gostermektedir.
Bu devre ait kemik orneklerinde osteoporoz yok denecek
kadar azdir.
Bunun nedeni de o devirde insanlarin sutten ziyade,
daha cok yesil sebze, ot turu yiyecekler tuketmesindendir.”

12-05-2007 10:19
BAHAR
Mesajlar: 80

CEVİZ :
Yaprakları ve kabuklarıyla hazırlanan ilaçlar kanı temizler, kansızlığı giderir. İshal ve dizanteriyi keser. Verem ve şeker hastalığında hem besleyici, hem de tedavi edicidir. Saç ve elleri boyamakta da kullanılır. Bitki bilimcilere göre bol miktarda A, B1, B2, C, E ve K vitaminleri ile Chinon Juglon adlı aktif madde içeren cevizin hem içi, hem ağacının kabukları hem de yaprakları pek çok sağlık sorununa iyi geliyor.
Her sabah kahvaltıda bir miktar ceviz içi yenmesinin zekayı geliştirdiğini belirten uzmanlar, yeşil ceviz meyvelerinin kabukları kaynatılarak içildiğinde erkeklerde cinsel gücü artırdığını belirtti.
Vücudu besleyip güçlendiren cevizin yararlarından bazıları şöyle sıralanıyor:
• Nasırlar üzerine konulan ceviz yağı zamanla bunların yok olmasını sağlar.
• Taze dalların kabukları ve meyvelerinin kabukları ile karıştırılıp kaynatılarak elde edilen sıvı mideyi kuvvetlendirir.
• Ceviz yapraklarından yapılan çay iştah açar, mideyi kuvvetlendirir, boğaz hastalıklarına iyi gelir.
• Bir miktar ceviz yaprağı banyo suyuna karıştırılırsa cilt hastalıklarına iyi gelir.
• Ceviz yaprakları pişirilerek çıbanların üzerine sarılırsa iyileşmesini sağlar.
• Ceviz yağı yüz lekelerinin üzerine sürülüp masaj yapılırsa lekeler yok olur.

03-06-2007 20:50
BAHAR
Mesajlar: 80

HAVUÇ:
Haftada beş kere yendiği takdirde Harvard'ın araştırmalarına göre kadınlarda kalp enfarktüsünü, felç tehlikesini yüzde 68 oranında azaltıyor. Günde iki havucun erkeklerde kandaki kolesterolü yüzde 10 oranında azalttığı görülmüştür. Her gün yenen bir havuç da akciğer kanseri tehlikesini yarıya indiriyor. Havuçtaki Beta-Karotin de gözleri yaşlılığın getirdiği görme zayıflığından koruyor ve bağışıklık sistemini kuvvetlendiriyor. Mide ve bağırsak kanamalarını önler, kansızlığı giderir, anne sütünü arttırır, yüz ve boyun kırışıklıklarını giderir, idrar ve bağırsak gazlarını söktürür, ülserdeki şikayetleri giderir.
Kansere karşı etkili olduğu gibi cildin kurumasını da engelliyor ve bağışıklık sistemini güçlendiriyor. Beta karotin (kansere neden olan serbest radikallari durduruyor ve bağışıklık sistemini güçlendiriyor) içeren havucun en büyük özelliklerinden biri içerdiği bu maddenin cildin kurumasını engelleyen A vitaminine dönüşebilmesi. .


03-06-2007 20:50
BAHAR
Mesajlar: 80

LAHANA:
Kansere karşı etkili olduğu bilinen sebzelerin başında gelir. Bol miktarda B, C ve E vitamini, potasyum içerir. Özellikle meme ve rahim kanserine karşı etkilidir. Vücutta biriken zehirli maddelerin atılmasını sağlar. Kandaki şeker miktarını düşürür. Sarılık ve safra kesesi hastalıkları için iyidir. Astıma faydalıdır. Bağırsak kanserine karşı etkili. Lahana kanser hücrelerinin üremesini engelleyen kimyasal bir madde (isotiocyanates) içeriyor. ABD'de yapılan bir araştırmaya göre, haftada bir gün lahana yiyenlerin bağırsak kanseri olma riskleri üçte iki oranında azalıyor.

03-06-2007 20:51
BAHAR
Mesajlar: 80

MARUL
Kemik erimesine karşı etkili. Sütten bile daha fazla kalsiyum içeren bu sebze, kemikleri güçlendirmesi açısından bir numara. 100 gramında, küçük bir bardak sütün içinde bulunan kalsiyumdan daha fazlasına sahip. Bu miktar günlük kalsiyum ihtiyacının dörtte birine tekabül ediyor.


03-06-2007 20:54
Sayfalar: 1, 2, 3, 4

Şiirler | Hikayeler | Komik Hikayeler | Anılar | Güzel Sözler | Fıkralar | Ekart | Nostalji | Yigit Özgür Karikatürleri

Etiket | Forum | Gezi Rehberi
Copyright © 2005 DuslerSokagi.com. Bir eğlence sanatı. | iletisim: iletişim