Dusler Sokagi
Üye Girişi | Üye ol | Üye Arama | Üyelik Problemleri
Ana Sayfa
Sen ne yapiyorsun ?
Nostalji arama:
Toplam Cevap: 63
Ana Sayfa >> Nostalji >> Sağlık ve bakım >> Sıcak çay gibisi var mı?..
Sayfalar: Önceki  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Sonraki
Yazar Sıcak çay gibisi var mı?..
meryem--Ölecek kadar
Mesajlar: 8406

Çay ve Sağlık



Çayın günlük hayatımızda vazgeçemediğimiz ve vazgeçemeyeceğimizbir içecek olduğunu bilmeyen yoktur. Fakat günde ne kadar çay içmeliyiz, nasıl içmeliyiz, neden içmeliyiz ?... Bunları bilen kişiler yok denecek kadar az sayıdadır.
İşte bu soruları sizler için cevaplıyoruz..

Moda, güzellik ve sağlık hakkında birbirinden ilginç konular yer alan Votre Beaute Dergisi’nin haziran sayısında yer alan habere göre günde dört bardak yeşil çay içmek kalp damar hastalıkları ve kanser riskini azaltıyor, diş çürümelerini ve kemik erimesini önlüyor, merkezi sinir sistemini uyarıyor, yaşlanmayı geciktiriyor.

Merakla beklenen gençlik ve sağlık kaynağı yeşil çay Türkiye’ye ithal edilerek eczanelerde satılmaya başladı. Almanya’da Dr. B. Scheffler firması tarafından üretilen Additive Green Tea, yeşil çay ekstresinden elde edilmiş. Doğal kafein ve C vitamini de eklenerek içecek tozu haline getirilmiş. Yeşil çayın sayısız yararları bilimsel olarak kanıtlanmış durumda.

Bilimsel raporlara göre günde dört bardak yeşil çay, yaşlanmayı geciktirdiği gibi kalp damar hastalıkları riskini azaltıyor. Kolesterol ve yağ değerlerini iyileştirerek tansiyonu ve kan şekerini ayarlıyor. Böylece damar sertliğinden koruyor. Kılcal damarları büzerek ödem oluşmasını önlüyor. Bakteriler ve grip virüsü ile savaşıyor.Ağız, yutak, mide ve bağırsak mukozasındaki ödemi azaltıyor.Yeşil çayın yararları saymakla bitmiyor. Migreni geçiriyor. İdrar söktürücü özelliğinden dolayı zayıflama rejimlerinde yardımcı oluyor. Diş çürümesi ve kemik erimesini önlüyor.

Stres için birebir

Ayrıca bütün bunların dışında stres, aşırı çalışma, huzursuzluk gibi farklı nedenlerden kaynaklanan yorgunluk ve uyku halini ortadan kaldırıyor. Ülkemizde her yirmi kişiden birinde görülen ve tedavi edilmediğinde kişilerin yaşam kalitesini bozan depresyonu yeniyor. İçimiyle ferahlık veren, uyarıcı, canlandırıcı Additiva Green Tea’nin tadı limon tuzu ve C vitamini de eklenerek daha lezzetli duruma getirilmiş. Ürünün hazırlanması da son derece pratik. Fincana bir poşet boşalttıktan sonra üzerine sıcak su doldurulup karıştırılıyor. İçeriğinde şeker de bulunduğu için ayrıca tatlandırmaya gerek kalmıyor.

Kanseri de önlüyor

Dr. Lesley A. Mitscher ise geçtiğimiz yıl yayınlanan ‘‘Yeşil Çay Kitabı’’ adlı çalışmasında ‘‘Uzakdoğu Paradoksu’’ ile yeşil çay arasında bağlantı kuruyor. Çin ve Japonya’da büyük ölçüde sigara tüketildiğine ancak kalp damar hastalıklarının yaygın olmadığına değiniyor. Mitscher, ‘‘Yapılan araştırmalara göre bunun nedeni yeşil çayın kolesterol ve yağ değerlerini iyileştirmesi, tansiyonu düzenlemesi ve damar sertliğini önlemesidir’’ diyor. Ayrıca ABD’de yapılan Hücre Biyolojisi Kongresi’nde de Purdue Üniversitesi’nden araştırmacı Dorothy Moore ve D. James Morre ve yeşil çayın kanser hücrelerinin oluşmasını önlediğini ve kanserli hücreleri öldürdüğünü bilimsel olarak açıklamışlar. İki araştırmacı yeşil çayın yapraklarında bulunan EGCg adlı bileşimin özellikle göğüs, prostat ve kalın bağırsak kanserini önlediğini kaydederek günde dört bardak yeşil çay içenlerin korunduklarını belirtmişler.

‘Yeşil çay’daki şifa

Amerikalı araştırmacılar, yeşil çayın, meme ve prostat kanseri gibi cilt kanserini de önlediğini açıkladı.
Case Western Üniversitesinde fareler üzerinde yapılan araştırmalarda, yeşil çayın içinde bulunan “polyphenols” adındaki maddenin, cilt kanserini önlediği tespit edildi.
“Polyphenols”un, kanser tümörleri etrafında tümörleri besleyen kılcal damarların oluşmasını önleyen ve kanser hücrelerini öldüren madde olduğu, daha önce yapılan araştırmalarda belirlenmişti.
Yeşil çayın günde dört barda içilmesinin bazı kanser türlerinin oluşmasını önleyebildiğini kaydeden araştırmacılar, yeşil çayın cilde sürülmesiyle de, cilt kanserine karş koruyucu bir tabakanın oluşturulabildiğini belirttiler.
Farelerde yapılan araştırmalarda,cilde sürülen yeşil çayın, ultraviyole ışınlarının etkisini azaltarak ciltte aşırı yanma ve su kabarcıkları oluşmasını önlediği belirlendi.
Araştırmacı Santosh Katiyar, yeşil çayın kanser hastaları için “tedavi yöntemi olmadığını fakat sağlıklı insanların kullanması ile kanser riskini önlediğini” belirtti.
Araştırmacılar, yeşil çayın bir-iki günde etkisini göstermediğini, insanların yeşil çay içmeyi alışkanlık haline getirmeleriyle yaşam boyu faydasını görebileceklerini kaydediyorlar ve ciltlerine yeşil çay süren insanların yine de uzun zaman güneş altında kalmaktan sakınmaları gerektiğini, cilt kanserini önlemenin en iyi yolunun, ultraviyole ışınlarının etkisinden korunmak olduğuna dikkat çekiyorlar.

13-04-2007 17:58
Yabancı..

E.L.R.O.H.I.R demiş ki;

ondan mı bu resimdeki hale geldin
senden yakışıklıyımdır en azından

13-04-2007 22:38
ali
Mesajlar: 2

seruvenist demiş ki;

fazla birşey vermene gerek yok. 25 kuruş çay 50 kuruşta simit toplam 75 kuruş vermen yeterli olur



doğru diyorsunda suan ben yurt dısındayım ve burda simit ve çay yok gerçi çay varda sallama yani hakkaten sallıyorlar o yüzden hasretini çekiyorumya

16-04-2007 12:49
meryem--Ölecek kadar
Mesajlar: 8406

Olsa şimdi kim hayır der şunlara bakın!!




18-04-2007 11:04
musto
Mesajlar: 335

var sıcak kahve

03-05-2007 06:56
meryem--Ölecek kadar
Mesajlar: 8406

Kemal demiş ki; var sıcak kahve


Hııh. Sen ne anlarsın.

03-05-2007 14:45
musto
Mesajlar: 335

meryem demiş ki;

Hııh. Sen ne anlarsın.

hadi be sen ne anlarsın.

05-05-2007 00:11
meryem--Ölecek kadar
Mesajlar: 8406


05-05-2007 11:30
meryem--Ölecek kadar
Mesajlar: 8406


05-05-2007 11:33
meryem--Ölecek kadar
Mesajlar: 8406


05-05-2007 11:35
Sayfalar: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7

Şiirler | Hikayeler | Komik Hikayeler | Anılar | Güzel Sözler | Fıkralar | Ekart | Nostalji | Yigit Özgür Karikatürleri

Etiket | Forum | Gezi Rehberi
Copyright © 2005 DuslerSokagi.com. Bir eğlence sanatı. | iletisim: iletişim